Dzisiaj mam taki dzień

Dzisiaj mam taki dzień, w którym marzy mi Kraków. Pokój w kamienicy ze starą windą, z widokiem na Gołębią. Zapiekanka na Kazimierzu, słońce nad Wisłą, żydowska księgarnia na Józefa.

Paryż tętni życiem, ale jednak ciągle śpi.

Marzy mi się mój pokój na Bałutach, z nieszczelnym oknem, brudnymi ścianami i z półkami zupełnie do niczego. Marzy mi się papieros na moim balkonie i kawa w mojej zielonej kuchni. To taki papieros, którego pali się rzadko i dlatego jest taki pyszny. Marzy mi się owsianka ze skórką pomarańczy. Marzy mi się wino przy filmie, niekoniecznie dobrym, ale za to w cudownym towarzystwie.

Tęsknię za górą kubków na biurku, za lekkim światłem, za rozmowami do późnej nocy.

Tęsknię za białym rowerem, za jazdą pod górę, która doprowadzała mnie przez pierwszy miesiąc po długiej przerwie do rozpaczy. Tęsknię za okrężną drogą, tylko po to, żeby przejechać przez ulubiony park.

Marzy mi się przytulenie kota. Mam deficyt jeśli chodzi o kocie mruczenie.

Tęsknię za moim własnym bałaganem. Bałaganem bez nikogo, bałaganem ze wszystkimi.

Tęsknię za planami na przyszłość, w których myślałam tylko o sobie, niczym się nie przejmowałam, a dobre dni mijały powolnie.

Nawet ruskiego pieroga bym zjadła.

2 thoughts on “Dzisiaj mam taki dzień

  1. My też tęskniamy!

    Polubienie

  2. Biberona Balerona 26 listopada 2015 — 22:38

    ciepłe serduszko!
    tyle mam do powiedzenia! :*

    Polubienie

Skomentuj

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close