Nawet o tym nie myśl

Wiadomo, jeśli człowiek ma dużo czasu ma dużo czasu na myślenie, a nawet jeśli tego czasu nie ma, to można się nieźle zdołować.

Albo wymyślić nowy plan na życie. Czasami dziękuję komunikacji międzymiastowej, że jedzie tak wolno. Mijanie kolejnych miast, lasów i pól sprawia, że czasami wpadam na coś, co dodaje mi skrzydeł.

A później te skrzydła sobie podcinam.

Jeśli jeszcze tego nie zauważyłeś, jestem życiową pesymistką. Mimo spełniania kolejnych marzeń, mimo odhaczania kolejnych rzeczy na liście w mojej głowie, ciągle czuję niedosyt, ciągle mi źle, a przecież zdaję sobie sprawę z tego, ile osób chciałoby mieć tak fajnie jak ja. Podobno rechoczę jak szczęśliwa Kasia, a w środku czuję się jak przypalona owsianka.

Nawet jeśli w tym momencie mogłoby się być najszczęśliwszą osobą na świecie. Przecież na pewno nie jesteś nią Ty.

Nie wstałeś/aś rano, nie umyłeś/aś się, nie zjadłeś/aś śniadania? Po głowie nie chodzi Ci przeczytanie kolejnej książki, obejrzenie fajnego filmu, nie wiem, zapalenie w oknie papierosa przy kawie, przecież to jedno z lepszych połączeń na świecie.

Wiesz o co mi chodzi? Ja nie wiem, ale chyba chodzi mi o to, że warto czasami przestań zamartwiać się głupimi sprawami. Tak, czuję się malutka, bo nie zdałam egzaminów, a przecież wszyscy wiemy, jak ja kocham te studia. Tak, czuję się malutka, bo spędzam wakacje trzeci raz w tym samym miejscu, mimo, że je kocham, to tak jakby nagle przestało mieć dla mnie znaczenie.

Przecież wiem, że tak właściwie znaczenia nie ma nic, poza jednym.

Poza Tobą.

Tak drogi czytelniku, mówię o Tobie.

Miałam kiedyś koleżankę, której nieważne co się powiedziało, ona miała gorzej. „Ja mam gorzej” przeszło do naszego codziennego słownika, a z tego co wiem, koleżanka ma się teraz całkiem dobrze i chyba jest szczęśliwa.

Wychodzę z założenia, że na każdy problem przyjdzie pora. Nienapisanie licencjatu, niezdanie egzaminów, rozstanie z chłopakiem, brak pieniędzy. Nie ma problemów większej lub mniejszej wagi. Wszystkie są ważne. Staram się uczyć zmagać z nimi po kolei. Jakiś czas temu przeżywałam, że nie wiem, czy chcę wracać do Paryża. Zmieniałam zdanie, jak rękawiczki, a przecież chyba nie o to chodzi. Czasami rozwiązanie przychodzi samo. Bo zbliża się tak zwany deadline i już nie masz wyjścia. To co, że miesiąc temu myślałam o czymś kompletnie innym, niż teraz.

Chyba tak już jest w życiu. Trzeba radzić sobie ze wszystkim po kolei, a nie ze wszystkim na raz, bo nie dasz rady. Ja nie daję rady, a całkiem szczerze, od jakiegoś czasu mam się za całkiem silną osobę, nawet jeśli przychodzi moment, że rozkładam ręce i mówię, że nie dam rady, nie wyjadę tam gdzie chcę, nie znajdę pracy tam gdzie chcę, nie dostanę się na studia jakie chcę, będę sama przez całe życie, bo kto mnie zechce. Wiesz jak jest, jest trudno, ale przecież do przodu.

Tylko nie myśl za bardzo o tym wszystkim, bo owsianka się przypali.

3 thoughts on “Nawet o tym nie myśl

  1. Bo zamiast rozdrapywać to, co się nie udaje, trzeba szukać tego, za co można być wdzięcznym. Sama mam tendencje do szukania dziury w całym i wyłapywaniu tej jednej, jedynej rzeczy, która się nie udała (zawsze się coś znajdzie) i staram się z nią walczyć. :D

    Polubienie

    1. ależ szukam i nawet znajduję, ale czasami przychodzi moment, że pozytywne rzeczy tracą znaczenie, szczęśliwie, tylko na jakiś czas.
      w takim razie życzę powodzenia!

      Polubienie

      1. znam to, czasem się trafia coś, przez co się ciężko skupić na tym, co dobre. grunt to, jak napisałaś, nie myśleć o tym za dużo.
        dziękuję :D

        Polubienie

Skomentuj

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close