Hemingway był hipsterem

Może wytłumaczę, ale od środka.

Czasami mam wrażenie, że wszyscy „artyści” szturmujący Paryż chcą być kolejnym Hemingwayem. Tyle, że Hemingway przeżył wojnę, gdzie był bardzo aktywny, to znaczy nawet mimo postrzału i niemożliwości udziału walce z bronią w ręku starał się pomagać w inny sposób. Czytając Hemingwaya dochodzę do wniosku, że był hipsterem swoich czasów. Do czego znowu dążę, zastanawiasz się. Dążę do tego, że pewnego dnia siedzę sobie z moim ówczesnym dobrym przyjacielem w pubie pełnym, można było przypuszczać, że udawanego „straconego pokolenia”, podchodzi do nas kolejny artysta, wiecie długie włosy, trochę nonszalancja. Kiedy pytamy się go, co tu właściwie robi odpowiada: „I’m a writer, man”. O, łał, to co piszesz, co z tym robisz? „Nic. Przyjechałem do Paryża i opiekuję się dwójką śmierdzących dzieci. BUT IT’S PARIS, MAN”. Tego samego wieczoru pewien mężczyzna przyniósł maszynę do pisania, twierdził, że je zbiera i dał nam wykład o tym, jakie maszyny są wspaniałe, czasy współczesne to nie to i może każdy napisze coś super, bo miał kartki. Zawsze nosi przy sobie białe kartki. Mój problem polega na tym, że za niedługo musieliśmy wyjść, bo na mojej twarzy dało zauważyć się nutkę pogardy i było blisko, żebym się nie zaśmiała.Faceta od maszyny spotkałam kilka tygodni później w teatrze, kiedy zapytałam się, co tak naprawdę robi w życiu odpowiedział mi: „I work with my voice, man”. Tym razem dostałam wykład o tym, jak to głos jest ważny i definiuje osobę, ale to on mi zadał pytanie, które krąży mi po głowie do dzisiaj, na które nawet odpowiedziałam, po angielsku, tutaj.

To nie jest tak, że się z tego wszystkiego na naśmiewam. Bo taki świat stał się dużą częścią mojego życia i spotykanie takich a nie innych ludzi ukierunkowuje mnie w tym co mogłabym robić za 5 lat.

Mama dzieciaków, którymi się opiekuję poleciła mi jedną stronę, bo powiedziała, że chyba się na niej odnajdę, bo jestem taka…szukała słowa…artystyczna.

O tym, że jestem hipsterem słyszę od pięciu lat i nigdy nie zapomnę, kto nazwał mnie tak po raz pierwszy. Przecież się z tego śmieję, bo bycie hipsterem to nie Ray Bany i buty z Lacoste.

Bycie hipsterem, to nie pisanie listów, oglądanie starych francuskich filmów, czytanie Joyca, czy Shakespeara. Podobno moje spodnie w liście sa hipsterskie, podobno, to, że mam tumbrla i rebloguję czasami dziwne rzeczy sprawia, że jestem hipsterem. Usłyszałam też, że moje krótkie włosy są oznaką hipsterstwa. To, że czytam, to co czytam, a przecież ludzie tego nie czytają, bo to jest stare i  na dodatek śmieję się z memów o Kafce sprawia, że artystka ze mnie całkowita.

Jeśli tak, to marzę o tym, by hipsterem być całe życie.

Pamiętam tę niezręczną ciszę, kiedy te wszystkie artystyczne dusze pytały się mnie, co ja tu właściwie robię, w Paryżu, na angielskim wieczorku poetyckim, bo przecież muszę być artystką. A przecież nie powiem im, że przyszłam tam dla swojego chłopaka, bo całkiem dobrze się z nim bawię. No więc moją odpowiedzią na to, jak bardzo artystyczną jestem była niezręczna cisza. Wtedy ktoś odpowiadał za mnie ”Przecież prowadzisz bloga”.

No i koniec. Pozamiatane. Tak jest. Jestem hipsterską artystką.

2 thoughts on “Hemingway był hipsterem

  1. A mi się wydaję, że Ernest to by jednak gardził współczesnymi hipsterami. Poza tym, po co być Hemingwayem, jak można być Simone de Beauvoir! :)

    Polubienie

    1. myślę, że miałby niezły ubaw. Nie wiem czemu, ale styl Hemingwaya, jest dla mnie kwintesencją hipsterstwa, ale w dobrym tego słowa znaczeniu :)

      A co do Simode de Beauvoir, wiadomka, też jest spoko. Muszę tyle nadrobić, a nie czytać tylko powierzchownie wikipedie.

      Polubienie

Skomentuj

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close