Remember, remember

Czasami wstajesz, patrzyć w lustro i po prostu wiesz. To tak jak codzienne stawanie przed wyborem, co założyć, ale wbrew pozorom sprawa jest bardzo prosta. Czasami otwierasz oczy i już wiesz. Po prostu wiesz i już. Wiesz, że to już koniec. Piszę „dzień”, ale niekiedy ta chwila po prostu nadchodzi i powoli ciągniesz ją w swoją stronę, jak taki fatalny cień i się dzieje i już po, no i już, po sprawie.

Czasem się budzisz i wiesz, że to już.  Ostatni raz się z nią żegnasz i ostatni raz mówisz „Zadzwoń do mnie czasem”.

Wszystkiego jest żal, wszystkiego brakuje. Brakuję mi tego, jak mogłam rozmawiać z nią godzinami i potrafiłam milczeć godzinami.

Bo widzisz, drogi czytelniku. Ludzie odchodzą i mimo, że bardzo chcesz z nimi porozmawiać, mimo, że przecież możesz. Tylko po co? Zupełnie niepotrzebnie. Wszystko jest już nie takie, nie jest złe, tylko zupełnie inne.

Przecież nikt nie każe nam zapomnieć. Nikt nie broni zapamiętać.  Nikt nie broni nam iść do przodu, tylko czasami po prostu nie ma na to siły i tak jak dzisiaj siedzę i wspominam rzeczy, całkowicie beznadziejne. Jesteśmy tylko ludźmi, to ten moment, kiedy idziesz ulicą i nagle przypomina Ci się najgłupsza rzecz, jaką zrobiłaś. Pewnie znasz to uczucie. Nikt nie broni pamiętać.

Nie mogę powiedzieć, że szkoda, że już nigdy z nimi nie porozmawiam, że już nigdy ich nie zobaczę. Tych ludzi, tych niezapomnianych twarzy. Nie zamienię ich na „nowszy model”, bo po prostu się nie da. Nieważne z kimś będę się przyjaźnić, nieważne z kim będę się spotykać, nieważne kogo poznam jutro. Oni wciąż gdzieś tam są i jeśli tylko mają się dobrze, to ja jestem najszczęśliwsza.

W tamtym roku o tej porze nosiłam krótki rękawek, cienki płaszcz i okulary przeciwsłoneczne. Dzisiaj miałam rękawiczki i zimową czapkę. To chyba coś znaczy.

Skomentuj

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close