Strach się bać

Znasz ten moment, zakrywania dłonią ust, bo nie za bardzo wiesz, co zrobić dalej. Nieważne co robisz, możesz nawet kroić cebule, może czytać książkę, ewentualnie siedzieć na paryskich schodach, z najbardziej paryskim widokiem na cały Paryż.

Jakiś czas temu nauczyłam się, że nikt nie jest odpowiedzialny. Nikt nie zyskuje będąc odpowiedzialnym, a błędy w życiu nie zawsze są złe. To znaczy są, ale są takie nie bez przyczyny, a przecież najważniejsze jest to, żeby coś z tych błędów wyciągnąć. Wyciągnąć nauczkę.

Czasem ogarnia mnie taka wewnętrzna pustka. Taki krzyk, którego nie jestem w stanie opanować, ale jest on głęboko o tam, że zanim się wydostanie, jest tylko nic nieznaczącą wibracją. To tylko taka przenośnia. Równie dobrze, możesz całymi dniami płakać i bać się o przyszłość.

Nie tak człowiek powinien się czuć.

Człowiek powinien budzić się rano z lekkim grymasem na twarzy, ale mieć z tyłu głowy, że dzisiaj też jest dzień i jest o krok bliżej od czegoś ekstra.

Jeśli pomyślę o rzeczach, które w życiu mnie uspokajają, to to na pewno nie jest poczucie stabilizacji, bo całkiem szczerze, nie pamiętam, kiedy tak się czułam. Nie idzie to w parze z pewnością siebie, którą panicznie, dosłownie, staram się odzyskać. No więc stabilizacja w życiu już dawno zeszła na drugi plan, ale bardzo, ale to bardzo chciałabym wiedzieć i być pewna paru rzeczy. Całkiem szczerze, pisać o nich nie będę, ponieważ samej przed sobą mi trochę wstyd, czego ja właściwie chcę. To są małe rzeczy, trywialne, dla kogoś, kto je ma.

Strach o samego siebie jest dobry. To on Cię mobilizuje. Strach nadaje Twojemu życiu sens, nieważne, czy boisz się, czy zdasz egzamin, czy napisze albo, czy na przecenach kupisz jeszcze swoje ulubione buty. Bo, żeby coś w życiu osiągnąć najpierw trzeba się trochę pobać.

How simple is that?

1 thought on “Strach się bać

  1. Najpierw chciałam napisać, że strach nie jest dobry. Ale jak się zastanowiłam i myślę, że jak się o coś nie boisz, choć odrobinę, to zwyczajnie ci na tym nie zależy.

    Polubione przez 2 ludzi

Skomentuj

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close