Za czym tęsknię

Kiedy ktoś mnie odwiedza, a później nagle znika, przez jakiś czas nie mogę słuchać muzyki. Odprowadzam znajomych na przystanek i zatapiam się w jarzeniówkach metra. Bardzo sucho i bardzo źle.

Nie potrafię nazwać siebie osobą na emigracji, mimo, że od pół roku mieszkam w innym kraju i do jakiegoś czasu nie rozważałam powrotu do Polski. Nigdy nie wyjechałam „za chlebem” i nigdy nie zamierzam. Zawsze były to, można by powiedzieć, dość nierozsądne decyzje, które na przestrzeni czasu pozwalają mi określić, czego ja tak naprawdę od życia chcę. Ale dzisiaj jest taki dzień, że tak mi się tęskni za Polską, że gdybym mogła to wsiadłabym w samolot do Warszawy i napiła się herbaty w mieszkaniu mojej najlepszej przyjaciółki. Ale stop, to dopiero za 7 miesięcy.

Okej, niech już będzie. Życie na emigracji jest ciężkie. Życie w obcym mieście jest ciężkie, początek bywa trudny. Życie w obcym kraju jest no cóż, jakby to określić, tragicznie trudne. Zważywszy na to, że umiesz język, ale trochę boisz się go używać. To znaczy, jak już nie mam wyjścia, to płynę, zazwyczaj o coś się kłócąc, ale czasami to nawet i Subjonctif wyjdzie.

Ponieważ, Ty mój Drogi Czytelniku, pewnie myślisz, że ja tu codziennie croissant i kawa na śniadanie. Kawa tak, ale z owsianką. Że ja codziennie stoję w kolejce do Luwru i szukam Świętego Gralla razem z Da Vincim. Że mam taką kieszeń w płaszczu, specjalnie na bagietę. Że na msze to chodzę do Notre-Dame, a w wolnych chwilach w stroju kąpielowym w wieżyczki Eiffla przepływam dla zabawy Sekwanę. No nie.

Przez jakiś czas moje wolne chwile polegały na intensywnym myśleniu o przeszłości, na szczęście to już za mną i właściwie przez ten czas udało mi się zapomnieć po co ja tutaj przyjechałam. Już pamiętam i korzystam. Mam taką ogromną listę muzeów, do których chcę wrócić albo jeszcze nigdy w nich nie byłam. Nie mogę się ich wszystkich doczekać.

Dzisiaj jest Tłusty Czwartek, to może dlatego mnie tak wzięło, bo zjadłam pączki, chociaż tak naprawdę sobie trochę żartuję, ale tak trochę, tak trochę przez łzy.  Czego mi brakuje z Polski? Brakuje mi kilku rzeczy. Mimo, że z pierwotnych planów, w których miałam iść dalej na romanistykę i tak teraz byłabym w Paryżu, bo na Erasmusa i tak się dostałam.

Ja bardzo lubię francuski, kocham wręcz. Możesz się ze mną wykłócać, Drogi Czytelniku, że bardziej kocham Anglię, ale trawa jest zawsze zielona tam, gdzie mnie nie ma, ale jakoś nie dziś. Dzisiaj trawa jest zielona w mieszkaniu mojej przyjaciółki, w moim łóżku, w Warszawie, w Łodzi i w Krakowie. Bardzo chciałabym porozmawiać z kimś na temat polityki, na temat tego, że w sumie Pani X, nie jest taka, a ten Pan Y, to przecież on robi wszystko, a ta Pani Z, to ona już w ogóle nie ma racji. Chciałabym porozmawiać o sztucę, bo ja tak kocham sztukę, chciałabym opowiedzieć tą śmieszną scenkę z D’Orsay albo chciałabym powiedzieć, że w sumie to ja nie za bardzo lubię te rzeźby, bardziej interesuje mnie malarstwo. Chciałabym powiedzieć, „Hej, czytałeś ten nowy „Przekrój”? Tam jest taki fajny artykuł na temat zmian w życiu, zaraz Ci go przeczytam”. Że „Young Pope” Sorrentino jest tak piękny, że szukam biletów do Rymu i lecę w maju. W ogóle, polskiego mi brakuje, bo ja nie umiem w polski i później piszę takie głupoty jak te tutaj. Porozmawiać bym chciała. Za tym tęsknię. Za niczym innym.

Oprócz tego w Paryżu jest bardzo super. Utopijnie wręcz.

2 thoughts on “Za czym tęsknię

  1. Na pewno to po tych pączkach cię tak wzięło.

    Polubione przez 1 osoba

  2. Hsiang Jung ting 12 marca 2017 — 01:01

    Why there isn’t in English? I love this picture though! ;)

    Polubienie

Skomentuj

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close